Michi's Story The Panda Contact Michi's Music

lyrics for the day..

Cukuplah sekadar hidup dengan penuh bermakna..

Anyeonghaseyo~~

Thursday, March 24, 2011

Cabaran 30 Hari menjadi guru praktikum ~Chapter 4~






wuhuuuu!..agak keletihan di sini tapi akan mengambil masa juga untuk mengupdate diari praktikum ini..Today saya mengajar pemulihan Bahasa Melayu. Pertama kali bertemu 6 orang murid itu bukanlah sesuatu yang merisaukan. Mereka sangat baik dan tidaklah seteruk seperti yang disangkakan. Berkat bimbingan daripada Pn. Sri juga membantu saya untuk membuat perancangan pengajaran dengan lebih baik.

Hari ini sepatutnya En. Arun mahu datang menyelia saya tetapi tidak jadi. Penat seja saya risau-risau dan kelam kabut buat BBM. Tapi tidak pa lah sebab tidak sia-sia juga apa yang saya ready untuk murid-murid saya.. BBM yang saya hasilkan bukanlah hebat sangat tapi bukanlah juga cincai..saya siap main gunting2 lagi tu, main laminate2 lagi..gunting2 lagi balik..lembaran kerja pun saya rasa telah membantu saya untuk mencapat objektif pengajaran. Ternyata RPH yang dirancang dengan teliti membolehkan seorang guru itu dapat lebih bersedia dan melaksanakan sesi PnP yang lebih teratur..

Oh ya! Tadi saya ada join meeting sempena penganjuran mesyuarat agung PIBG sabtu ni..best juga lah tengok guru-guru ni berperang lidah (hahaha)..ambil pengalaman dan iktibar lah ni kunu..Haiya, esok tak tahu macam mana pula..hopefully everything's gonna be fine..AMEN~~

Diari hari keempat,

9.19 p.m

No comments:

Another lyrics to share

Urang Limpas-Limpas

Panda Walk Away

Stalkers..hehe